CONTINENTAL BARUM s.r.o.

Historie výroby pneumatik v našem regionu sahá až do roku 1932, kdy se sériovou výrobou pneumatik začal zabývat ve Zlíně Baťa. Hlavním podnikatelským krédem Tomáše Bati bylo: Vysoká jakost – nízká cena. To platilo i u pneumatik. O 16 let později, po znárodnění baťových závodů, vznikla v roce 1948 domácí značka pneumatik Barum. V tehdejší ČSSR se pod touto značkou prodávaly nejen pneumatiky, ale i veškeré gumové výrobky. V roce 1972 se kompletně přesunula výroba pneumatik ze zlínského Svitu do Otrokovic, kde byl 3. května 1972 otevřen nový provoz s názvem Rudý říjen Otrokovice. Po sametové revoluci musela společnost hledat silného partnera – a to v koncernu Continental AG. Smlouva o joint-venture vstoupila v platnost 1. 3. 1993. Vznikla tak společnost Barum Continental s.r.o. (dnes Continental Barum s.r.o.) a značka Barum se stala součástí koncernu Continental AG. Podpisem smlouvy s Continental AG otrokovický závod nastoupil na vlnu inovací a rozvoje, která úspěšně pokračuje až do letošního roku 2022. Continental v Otrokovicích vyrábí mnoho druhů pneumatik – osobní, nákladní nebo industriální celé řady značek. U nás patří mezi nejznámější prémiovou technologickou špičku Continental tradiční česká domácí značka Barum, její kolega ze Slovenska Matador nebo například pneumatiky středního segmentu Uniroyal a Semperit.

 

165/70 R13 Continental Contact (1)
Ptáte se, jak mohla vypadat první pneumatika značky Continental z otrokovického závodu? Možná právě takto. Pneumatika Continental Contact byla vyrobená
v roce 1995 právě v Otrokovicích. Povšimněte si hlavně rozměru: zatímco 165/70 R13 byl tehdy mezi nejvíce používanými, dnešní trendy přejí pneumatikám větším.

 

180/55 ZR17 RoadAttack 4 (2)
Že Continental nejsou jen pneumatiky pro osobní auta, to už víte. Vyrábíme pneumatiky pro téměř všechny vozidla – motocykly nebo kola nevyjímaje. Mezi nadšené fanoušky motopneumatik značky Continental, kteří všechny produkty i osobně testují, patří instruktoři jízdy v Motoškole Pepy Sršně včetně samotného Pepy.

 

205/60 EcoContactTM 6 (3)
Konkrétně tato pneumatika EcoContact6 je jedna z prvních v České republice, která využívá novou technologii Conti Re.Tex. ContiRe.Tex je inovativní technologie Continentalu, která využívá upcyklaci použitých PET lahví. Tex v názvu je zkratka pro textil. V našem případě vzniká z použitých PET lahví mechanicky – bez jakýchkoliv dalších chemických zásahů.

 

235/55 R19 EcoContactTM 6 (4)
Elektrovozy se stávají běžnou součástí i domácího českého vozového parku. Na pneumatiky elektrovozů se kladou speciální požadavky. První je nízký valivý odpor, který zajistí delší dojezd elektromobilu. A druh specifický požadavek souvisí s tím, že elektrovozidla jsou díky bateriím podstatně těžší než standardní auta – proto musí i pneumatiky mít dostatečnou nosnost.

 

195/30 R21 SportContactTM (5)
Toto je nejnovější sportovní pneumatika z rodiny SportContact. Patří i k našim nejrychlejším – na sportovním okruhu v Pappenburgu zvládla tato pneumatika rekordní rychlost 384 km/h.

 

37/12,5 R 17 CrossContact (6)
Continental je partnerem nové série závodů Extreme E. Je to poměrně nová série závodů, která se jede na speciálních elektro závodních vozech. V každé posádce je vždy jedna žena a muž. Závody se jedou na nejrůznějších místech po celém světe, kde mají za cíl i upozornit na palčivá ekologická témata dané lokality. Ambasadorem značky Continental a šéfem jednoho ze závodních týmů je i dřívější pilot Formule 1 – Nico Rosberg, který je nadšeným ekologickým aktivistou.

 

180/70 R 8 ContiRV20 (7)
Continental v Otrokovicích vyrábí i pneumatiky Continental pro industriální použití. Naše pneumatiky jezdí na vysokozdvižných vozících v nejrůznějších skladech nebo například na speciálních vozidlech, které zajišťují letištní obsluhu.

 

Řez – technologie Conti Cokoon (8)
Continental rozvíjí mnoho technologií, které povedou k udržitelnější výrobě i použití pneumatik. Jedna z nich je i Continental Cokoon – nová technologie, která umožňuje spojení textilních výztužných materiálů s pryžovou směsí bez použití resorcinolu a formaldehydu v ponorné lázni.

 

Vulkanizační formy (9)
Tvar i vlastnosti každé pneumatiky jsou dané vulkanizační formou. Výroba formy je velmi složitý proces, jehož různé fáze vidíte na vystavených exponátech fragmentů forem. Finální kovová forma je součástí vulkanizačního lisu, ve kterém se za působení tlaku a tepla vulkanizuje surový plášť.

 

www.continental.cz


ALULA, SAUDI ARABIA – APRIL 02: Sebastien Loeb (FRA), X44 during the Desert X-Prix at AlUla on April 02, 2021 in AlUla, Saudi Arabia. (Photo by Sam Bloxham / LAT Images)